Friday, October 02, 2009

Salam Aidilfitri

Tahun ni raye xbest sgtla..yerla seme adik beradik aku xder..tinggal aku ngan mak bpk aku jer..terase mcm anak tunggal je pn ade..tp nasib bek la abg dan kak ipar aku yg br kawen ni ade gkla raye pertama..so terubatla sket kn..walaupun raye ke2 dorg dah balik Kelantan..
     Aku balik kampung pn lambat sbb abg aku tuh ade program malam raya..so kene keje..turn die tahun ni..so aku ngn kak ipar aku terpaksa tunggu la..ape lg kami pn watla aktiviti kami iaitu window shopping kt jusco..tue la yg paling dekat..hehehe..rata2 aku tgk kt jusco mlm tu seme org cina..yerla kn malam raye kn..seme org duk kelam kabut wat ketupat,lemang, rendang la, pasang langsir kn..seme last minute kn..hehee..aku taula sbb aku pn kadang2 mcm tuh..hehe
    So kami bertolak dari KL ke perak dlm kul 3pagi dan sampai di kampung kul6.30 pg..aduh mmg penat gile mase tuh..TUHAN saje yg tau..tp demi ari raye puase aku kene jugak prepare ape yg patut..so Alhamdulillah akhirnyer aku berjaya setle kn semenyer bersama ngn kak ipar dan mak aku..


ni kat depan rumah aku..posing raye..hehehe


    Raya pertama & kedua mmg aku bz sangat..mmg xmenang tanganla..raya pertama, anak murid abah dan mak datang.punyerla ramai tp xseramai tahun2 lepas la..mungkin dorg dh besar segan la kot nk mintak duit raye..hehee..raya kedua plak sedara aku dtg..satu persatu dtg..br puak ni balik, xsempat nk rest dtg lg satu puak..mmg pntla time tuh..yerla mase tuh aku jer tinggal..kak ipar dan abg aku dh balik kelantan..aku ngn mak aku jerla..kebetulan tahun ni mak aku tak berapa sihat..kaki kiri dia br pas operate..so anak dara mak yg sorg tuhla yg kene wat keje..hehehe..alhamdulillah semua berjalan dgn lancar..

0 comments:

Post a Comment

Please Comment