Tuesday, October 06, 2009

       Semalam, 5hb Oktober jam 12.30 tghari aku dikejutkan dgn satu panggilan daripada kak ipar aku..dengan nada yang sayu dan suara  yg tersekat-sekat, kak ipar aku memberitahu anak buahnya, Anees telah pergi dari dunia ini buat selama-lamanya..Aku xtau nk ckp ape2 masa tuh..kelu seketika..diam seribu kata..dlm ati aku ucapkan "Innallillah.."Then, aku kuatkan ati jugak bgtau kak ipar aku supaya bersabar byk2.."ape2 bgtau i yer" terus tutup.tiba2 aku rase sedih sgt2..aku mula teringat arwah Anees.aku ade simpan pic die dlm phone aku..cpt2 aku buka tgk..sedihnyer...
      Selang beberapa minit, aku bgtau kak hera, kwn opismate aku..terkejut die..cepat2 die nk call anak die kt rumah..teringat kt anak die..yerla sape yg xsayang anak kn..masa tuh aku terus down jap..ati sayu sgt..mmg xleh nk wat keje dh..nasib bek dh time lunch..terus gi mkn..petang tuh jugak kak ipar dan adik beradik die yg len yg duk kt KL booking flite balik ke Kota bharu..aku tolong ape yg mampu mase tuh..
kesian aku tgk kak ipar aku masa tuh..dhla die tgh pregnant mase tuh..aku tau, mesti die pk baby yg ade dlm perut die skg..klu aku pn mesti terpk gk..huhuhuh..sedihnyer..
    Jam 9-10mlm alhamdulillah, kak ipar aku selamat sampai di rumah mayat..flight MAS delay sampai kul 8++. tuh yg sampai lambat..Kul 10, kak ipar aku call bgtau, arwah tgh dibedah siasat..mungkin dlm kul 2pg arwah selamat dikebumikan..
   Dan pagi td, kak ipar bgtau, jantung arwah lebih besar drp badannyer yg kecik..br berusia 4bulan kn..mmg kecik lg..so badan nyer yg kecik xleh tampung jantung nyer yg besar..So akhirnyer bdn arwah xdpt tahan lg,kate doktor..dan sememangnyer ajal arwah dh tiba.xde sape yg leh menghalang ketentuan-NYA..aku redha..AL-Fatihah

0 comments:

Post a Comment

Please Comment